Máme se bát technické kontroly?

Nemusíte, pokud nechcete podvádět. Tomu právě má zpřísnění STK zabránit. Vždyť získat známku bylo možné, i když auto na stanici vůbec nepřijelo! Někteří motoristé se ani příliš netajili tím, že předali známému z STK doklady od auta a za úplatek jejich auto nějak prošlo. Tomu také napovídá to, co mnohdy vidíme na silnicích jezdit a divíme se, jak takové vraky mohou vůbec být papírově v pořádku.
 technická kontrola
Focení vozidla
Na STK se v podstatě nic zvláštního nezměnilo. Jen zpřísnilo, protože technici jsou pečlivěji kontrolováni a ve své práci tedy mnohem důslednější. Pracovníci jsou vybaveni chytrými telefony a speciálními aplikacemi. Data se z nich nahrávají do centrálního informačního systému ministerstva dopravy. Hned jakmile jsou předány doklady od vozidla a to přijede přijede na linku, je spárován čárový kód technika a kód záznamu o provedené technické kontrole. Nové je především to, že technik fotografuje VIN v motorovém prostoru, pod čelním sklem, výrobní štítek a tachometr.
 
Proč to všechno
Vizuální kontrola podvozku, podrobná kontrola přední nápravy, výfukové potrubí, zkouška brzd, kontrola geometrie a dalších součástek – to všechno je naprostou samozřejmostí. Nikdo z techniků určitě nemá zájem vyhazovat auta zbytečně. Pokud ale lidé vědí, že nemají něco v pořádku a doufají, že to na STK zrovna nezkontrolují, mají smůlu. Dnes už zákon zpřísnil i sankce za podvody a v těm právě fotodokumentace brání. Fotografie auta z několika úhlů s datem a přesným časem návštěvy slouží prostě jako důkaz.
 auto mechanik
Co se už netoleruje
Kvůli dokumentaci se nyní již nepřivírají oči nad různými úpravami a zkrášlováním vozu, a to ani těch povolených, které si však majitel nenechal zapsat do technického průkazu. Kontrolou pak neprojdou hlavně ti, kterým třeba z blatníků nápadně koukají kola nebo má jejich auto snížený podvozek.

Máme se bát technické kontroly?
Ohodnoťte příspěvek