Připravte Facebook a další online účty na svou smrt

Facebook umožňuje vybrat jednoho z přátel, který bude moci po úmrtí provést několik akcí: umístit na zeď připnutý příspěvek, odpovídat na žádost o přátelství a aktualizovat profilový obrázek. Tím dojde ke zvěčnění účtu a Facebook k němu přidá štítek Vzpomínáme.
spirála a sítě

Tato pověřená kontaktní osoba ale nebude moci zobrazit vaše zprávy ani za vás publikovat příspěvky. Není se tedy třeba bát o soukromí dat. Pokud nechcete, aby byl váš profil po smrti dostupný, můžete nastavit jeho smazání,
Pověřenou osobu můžete přidat v Nastavení, Obecné, Správa účtu. O pověření se daný člověk nemusí vůbec dozvědět. Nemusíte se ale bát, že by tato osoba mohla provádět změny na vašem profilu. Pro aktivování této možnosti je totiž nutné, aby někdo z pozůstalých vyplnil speciální formulář, který najde v Centru nápovědy. Ve formuláři Facebook požaduje zaslání kopie úmrtního listu. Připravte se, že bude moci požadovat zaslání i úředně ověřeného překladu do anglického jazyka.
nápis mrtvý
Účet na Googlu
Google umožňuje pro případ úmrtí nastavit, co se s účtem stane, prostřednictvím nástroje Správce neaktivních účtů. Najdete ho v sekci Můj účet, Osobní údaje a soukromí, Ovládejte svůj obsah.
Služba funguje trochu jinak než u Facebooku – pozůstalí nemusí vyplňovat formulář a zasílat úmrtní list, funkce se aktivuje sama po nastavené době neaktivity. Ta může být od tří do osmnácti měsíců a Google se několikrát ujistí, že účet opravdu nepoužíváte, a tedy již pravděpodobně nejste naživu. Nastavit můžete až deset kontaktů, které Google automaticky informuje o neaktivitě  účtu. Krom toho můžete každému zvlášť udělit přístup k některým datům z účtu, například příspěvkům z Google+, fotkám, dokumentům, které bude noci po dobu tří měsíců zobrazit. Poslední a zřejmě nejdůležitějším přepínačem je možnost smazání účtu. Pokud ji zapnete, k finálnímu smazání dojde právě za tři měsíce od počátku neaktivity.

A co ostatní?
Další služby většinou bohužel nenabízejí příliš možností, jak si vše připravit dopředu. I když třeba Instagram patří pod Facebook, netýká se ho tamní nastavení a své vlastní možnosti nenabízí. Pozůstalým nezbývá nic jiného než Instagram kontaktovat přes formulář pro nahlášení zesnulé osoby, který je stejný jako ten na Facebooku. Tímto ale nedojde ke sdílení dat, pouze k uzavření účtu. Chcete-li tedy svůj účet na těchto sítích sdílet, bude nutné předat přístupové údaje. Tohle je mnohdy nejjednodušší řešení – vytvořit seznam přístupových údajů ke službám, které chcete předat, a udržovat jej aktuální.
Většina dalších služeb nenabízí nastavení, co se s vaším účtem stane, a po určité době neaktivity jej smažou. Například Seznam smaže e-mailový účet po půlroce od posledního přihlášení. V případě, že chcete, aby se stalo něco jiného, bude lepší se přímo domluvit s někým z blízkých.

Připravte Facebook a další online účty na svou smrt
Ohodnoťte příspěvek